Mark Zuckerberg

Facebook odnotował spadek dochodów

Poradnik Klienta

Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na wstępu roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wprowadzenia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy połączone z pandemią Covid-19 dokonują się m.in. na globalne spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.

Koncern Marka Zuckerberga poinformował, że w centralnym kwartale ostatniego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To prawdziwi wzrost rok do roku (w centralnym kwartale 2019 r. koncern informował o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do gustu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, że w nowych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” cen i popytu na promocji.
Przedstawiciele Facebooka odmówili znalezienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.

W końcach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do wymiany wiadomości prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo robionych z wykorzystaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w wielu sukcesach nie monetyzuje. Również w sektorach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w centralnym elemencie reklamy.

W marcu z usług Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w rozwoju miesiąca użytkowników. Więc o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Liczba osób aktywnych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do gustu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wygrało w marcu z choć samej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Więc o 11 proc. więcej, niż w obecnym jedynym momencie w roku ubiegłym.

Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w dyskusji z analitykami stwierdził, że pandemia i połączona spośród nią potrzeba tkwienia w zakładu przez wiele kobiet przemieszcza się na szybsze kupowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy lub małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były brane do transmisji wydarzeń podejmujących się w klasie pozawirtualnej, obecnie grane są przez nauczycieli, sektor rozrywki i firmy religijne. Właśnie z usług tego gatunku korzysta ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.

Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera wielki pomysł na Facebooka i oddał swoje zaniepokojenie tym, że koniec nią spowodowany może potrwać dłużej, jeśli zniesienie włożonych w wielu miejscach obostrzeń nastąpi zbyt szybko.

Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka realizuje nasze obowiązki zawodowe zdalnie.

zobacz również Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments